Makabert

Pretty najsig dag idag! =) Gick visserligen upp en timme försent. Hade lovat Leif att vara på gården klockan nio i morse efter att jag lurat hem honom igår kväll för att fixa skrivaren som inte gjorde som jag ville. Det gick sådär. Snoozade en 10 gånger och så vare kört! Men det har ändå blivit en del gjort. Jag grävde ner röret till brunnen i spolspiltan. Plockade iordning massa brädor och shitt som Leif kastat omkring sig. Vi tog ner brudkistor från vinden som Cäs å Mepp ska ha sina täcken i. Jag dammsög och torkade golvet i mitt rum, trots att det kommer se lika illa ut imon igen efter att Leif spacklat och slipat. Så städade jag övervåningen, tog ner massa lister och brädor å dammsög. Så duktigt så! :p 

Träningen idag gick helt okej. Nisse sa att jag gör makabra upphopp, i en positiv bemärkelse, så de va ju skoj! =)

Leif fällde en så jävla rolig kommentar när vi var påväg till träningen... Vi mötte en liten lastbil på Allebyvägen. Alla som kört släp vet att man inte börjar backa i första taget och absolut inte med pållen i. Men bruden som körde lastbilen var totalt inkompetent på sin grej och hade väldiga problem med att backa undan sin bil. Samtidigt kom det ju fler bilar som ville komma förbi och blatten bakom oss tryckte sig i arslet på oss. Tillsist lyckades vi trixa in vårat ekipage i en liten ficka längs vägen. Allt hade vart frid ocg fröjd om inte blattefanskapet oxå hade försökt tränga in sig i samma ficka! Han går ut bilen och klampar fram till oss och tycker att vi minsann ska köra fram...ner i diket eller in i dom andra bilarna. Valfritt där ja! Leif fick en go flipp och talade om för blatten att, och nu citerar jag; "Jag tänker fan inte köra ner i diket!! Hästen vi har där bak är värd mer än era bilar ihop!!!" Haha, dagens goaste skämt. Men han är ju värd galet mycket för oss. Tillochmed min morbror, som egentligen tycker hästar ska ligga på tallrik, frågar alltid hur det är med "SM-vinnaren". Så töntigt stolt! Mamma är dock Cäsis största fan. Gården vi har köpt är ganska mycket köpt för Cäss skull tror jag. Hästarnas fodringar är ganska mycket anpassade för Cäs. Så att han inte ska hinna bli orolig och börja väva på morgonen. Mamma som är Cäsi-nörden nummer ett, skulle fixa och trixa med den lilla hela tiden om det är det som krävs för att han ska må som bäst. 

Nu börjar det gå utför och jag har faktiskt nada kul att skriva så jag tror jag går och lägger mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0