Kärlek till Cäs!

Precis vart ute å nattat pållarna. Cäs måste ju hinna ladda om tills imon. Kom hem så himla sen från Scandinavium så jag ville inte rida bort å väcka hela Stall Adam så jag ryktade Zoo Cool en timme istället. Mys sa han! Likasåbra som ridning nästan. Cäs var alldeles trött så han stod mest å sov, utom när jag kom med kvällskrafften för då brummade han som en bil. Först ska han ha tycker han själv!

Fått shoppat lite på mässan idag. Cäs fick nya, snygga men galet dyra benskydd och boots som mamma lovat mig redan förra året för att vi vann. =) Så fick han en fårskinnspadd av mig och nya longerlinor eftersom Merlin gjort sönder varenda en i hela stallet! Merlin fick även en snyggig sadelgjord med magplatta av Helena. Dock var den sådär 2 decimeter för kort men det har jag inte hunnit ringa och säga än. Blir till å byta imon!

Är alldeles ensam hemma. Väntar på att mamma och Leif ska komma hem från stan. Dom har vart och käkat och vart på Sissela Kyle med moster GB och hennes man. Alexandra och hennes  kompisar är inte heller här. Dom är kvar på Scandinavium om nu inte mamma hunnit hämta dom. Vill att dom ska komma hem nuuu med lite käk!

Idag har jag nästan övertalat Leif till en sån hästbuss jag vill ha. Jag har alla argument i världen men han brukar inte lyssna alltför mycket på dom. Men idag hittade vi en som verkade najsig. Får se om farbron har hunnit ändra sig tills han kommer hem, isf tänker jag lägga knäckebröd i sängen och sten i han huvudkudde. Btw så drömde jag inatt att jag slog en kastrull i huvudet på honom 3 gånger för att han tjötade så mycket. Jag är minsann inte särskilt snäll!!

Älskling skötte sig fint idag med. Bara jag som fepplar som vanligt. Nu leder vi bara med 2 poäng så det kommer bli gräsligt spännande imon. Kräkas!

Tänkte gå upp tidigt imon så jag hinner rida Zoo Cool och åka och köpa krubba till den nya boxen. Får ju en ny gäst på söndag jue!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0