c905

Kollade precis mitt konto. Ledsen blev jag när jag insåg att jag gjort slut på lite för mycket pengar. Men tänkte ändå att om jag lever lite halvsnålt resten av månaden så har jag sparat till nästan halva min c905 som jag galet gärna vill  ha!!! Men så kollade jag även mitt sparkonto och insåg att jag fått över 5000 kr i sparränta. Visst, lite skatt på det men jag tror ändå att jag kommer kunna köpa min c905 nästa månad!! Jag vägrar nämligen att röra de pengar jag lägger undan som sparpengar varje månad. Får medge att jag är lite mesig med det men jag är en av dom som tror att lycka kan köpas för pengar. Iallafall nästan! Hellre olycklig och rik än olycklig å fattig lixom..!

Ridit två små monster idag. Först Zoo Cool, som jag trodde skulle dänga av mig utav bara helvete eftersom han var så knäpp med Clara igår. Men inte, han var from som ett lamm även om galoppen var det gungigaste jag vart med om! Sen red jag min fabborit e sväng med men det var ju så kallt att vi knappt orkade göra nånting. Det var bara att rida hem igen och värma sig.
Måste hitta en kista till som jag kan ha resten av mina miljoner täcken i. Leif har bestämt att jag inte får röra någon av de tre brudkistorna på vinden. Han ville gärna kolla vad dom är värda först. Dåligt tycker jag eftersom mina täcken är i stort behov av ett eget rum!
Försöker även jobba på att vi ska bygga fyra boxar till istället för tre. Leif å mamma är ju inne på å bygga jätteboxarna allan medans jag tycker det hade vart mer praktiskt med ponnyboxar! Dock inser jag att om så blir fallet så kommer min pålle inte längre få ha sin kungliga, rymliga svit. Men jag tror han kan överleva det... Det blir ju iofs inte lika snyggt heller om vi ska klämma in en box till. Och vi kan ju inte gärna banga spolspilta! Men vi får se, jag jobbar på de briljanta planlösningarna iallafall!

Ska iallafall bara vara hemma ikväll. Jag har blivit galet tråkig jag veet, men jag känner helt enkelt inte för att supa ner mig! Kan ta en cider i min ensamhet så jag somnar gött istället! Kan hoppas på att bejb orkar masa sig hit efter sitt släktkalas men det börjar se ganska mörkt ut!

Planerat nästan allt för Norgeresan. Vi ska ha både hästbuss å husbil med oss så de kommer bli lajbans! Jag å PG har paxat hästbussen så får päronen sova i husbilen. Mysmys! Längtar redan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0