Tragiskt

Jag sitter och lyssnar på Aaron Carters Crazy Little Party Girl. DET ÄR TRAGISKT!!! Men jag har faktiskt inget bättre för mig. Ska upp tidigt imon, har massa jag ska hinna med! Det blev inte bättre när jag fick reda på för fem timmar sedan att jag ska hinna med att träna själv imon med. Då fick jag kasta om ganska massa i almanackan! Dessutom är det släktkalas på kvällen som jag inte hade räknat in riktigt. Bejb skulle vart med egentligen. Men så hade jag ju glömt bort hela kalaset så han bestämde i morse att han ska till Ulricehamn imon å åka snowboard. Jag kan inte ens bli arg på honom för det! Jag tror att jag har vart arg nog iofs... Men han förtjänade det lite. Förra året på nyår skulle han prompt ha på sig sina röda, tajta jeans. Heeey, jag ville inte det!!! Samma sak detta året, fast iår skulle han prompt ha sina nya glasögon! Heey, lyssna på mig nångång! Jag älskr inte glasögon!!! Det är nog nån form av tonårsrevolt tror jag. Hoppas jag är tillsammans med snubben nästa år med för det ska bli riktigt intressant att se vad han tar sig till då! Hoppas på att det bara blir lila strumpor eller hög hatt.

Tog tåget från Borås i morse. Jag verkligen hatar att åka tåg!!! Tacka vet jag bil! Körkortet kom som en skänk från ovan. Jag började störtlipa när jag hade klarat körtestet! Pinsamt! Men det var ju så jäklans viktigt att klara det! Tror de va i Februari, massa snö, askallt....å jag red massa överallt. Winnie på Alleby varje dag, lektion på GFRK 3 ggr i veckan plus Almonteño en eller två gånger i  veckan. Kanske tillochmed att jag hade en gymkhanagrupp på GFRK nån kväll i veckan med.... Minns inte riktigt, men jag minns att jag hade fullt upp jämt och knappt hann äta! Skola, jobb å ridning nästan varje dag vare! Man sparar massor av tid med bil, det är en sak som är säker!

En ny trappa är påbörjad på gården iaf! Ett stooooort hål till övervåningen äre. Det är tur för jag får inte upp min säng för den andra trappan. Leif å min morbror Bosse har fixat å trixat hela dan. Ska bli spännande att se imon hur de har gått!
Det kom förbi en jättegullig tjej å mamma som vill ha stallplats hos oss. Dom var alldeles grymt trevliga och jag hoppas dom hittar en ponny snart =)
Så tog jag å Cäs en sväng till Stall Adam och red lite dressyr. Det får vi göra igen snarast, det ska gudarna veta!! Hoppas att Mikael kan komma och träna oss supersnart! Cäs var dum och superskev. Men mamma avgudar honom ändå så han fick ett nytt teddyfluffelipuffelitäcke av henne. Snäll mamms!
Så fick jag skynda mig till GFRK och ha träning med Frida och Anna. Sen fick jag skynda mig hem igen. Duschade, åkte till systemet, gjorde mig iodning och åkte in till stan för att dra några cider med min gamla gymnasiepolare RR. Han var sig lik, och vi planerade surpricer!
Nu ska jag iallafall sova. Det lär bli en lång dag imon!
Nattinatti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0