Lycka!

Bra dag idag!!! Har lekt med min nya mobil så mycket jag bara kunnat. Det blev en spontanköpt c905 igår, precis innan affären stängde!! Lycka!!!!! Fick dessutom massa mobilspel av en på jobbet, såsom Ice Age, Happy Tree Friends, The Sims å sånna.
Har vart en lååång dag iofs. Peter hovslagare och Lars anlände till stallet 9.15 biip för att sko Cäs, Mepp å Svante. Jag fick lurat ner Lena till manegen för ett pass på Mepplin så han skulle vara snäll mot farbror Peter när han skulle sko. Tur att jag slapp =) Bussigt att det var det första jag gör när jag inte träffat henne på ett halvår!! Lena var nog nöjd ändå för hon gillar ju trots allt den knasiga Åsnan... Cäs ficknya pjuxx först iallafall å sen blev det minsann bråttom för att hinna bort till Mikael och träna. Vi tränade samling, ökning, avslappning i 1½ timme. Cäs var ganska duktig =) Vi har dock fått läxa till nästa vecka =/ Så det lär ju bli till att tråckla dressyr det närmsta. Utom imon för då ska jag å Lena ut å busa i skogen, om det inte är kallt och halt förståss!
Efter träningen åkte vi hem igen och då var Leifsen i full färd med att bryta upp golvet i den ofärdiga delen av stallet. Det ska iofs gjutas om, det visste jag ju. Men att han skulle göra det nu!?! Jag trodde minsann mitt rum skulle få bli klart först men ikke! Det är ganska bra å få klart resten av stallet iofs men jag tror inte det blir lugna gatan efter det. Finns ju massor kvar att göra! Dock har Leif gjort en ny snygg ritning på sista delen av stallet och det ser ut som att det blir en ponnybox, två storhästboxar och en fölbox. Det finns vissa fölfunderingar så det kanske inte är helt fel!! Det verkar iallafall bli fyra boxar till och jag kan nog inte annat än att vara jävligt nöjd! =)

Har även vart på Startkrafft innan jobbet (smarta människor går på arbetstid men inte Kim nej!). Vi (mest min handledare Lennart) skrev om min CV så den blev lite bättre. Ska finputsa lite till nästa vecka och ska även ta fram minst två jobb som jag vill söka. Det är bajjtråk att söka jobb!!!

Arbetsdagen flöt på bra. Är väl förmodligen bara 5 dagar kvar nu. Lär ju komma fler varsel.

Jag hoppas galet mycket att gud kan lämna lite kyla så snön blir kvar till imon..! Men det är väl bara önsketänkande som vanligt.

Nu ska jag nog sova så kanske jag orkar gå upp å köpa gymkort imon innan jag ska träffa Lena i stallet KLOCKAN NIO! Jävla galning!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0