Gnäller av mig lite!

Är så sjukt trött på att alltid behöva stressa! Jämt!
Är hemma från jobbet runt 01. Går nästan alltid å lägger mig direkt, men ibland är det svårt att somna om det vart mycket å göra såklart. Vaknar jag efter 8.00 drabbas jag av svår jävla ångest över hur jag ska hinna med dagens rutiner. Får ont i magen och blir allmänt grinig. På nått vänster hinner jag knappt sitta ner mer än fem minuter innan det är dax att åka till jobbet.
Idag var en ganska typisk dag. Slänga i en tvättmaskin. Ute i stallet 8.30. Göra kraffthinkar, göra höpåsar. Sitta på första hästen 9.15 (idag var det TW). Färdigriden 10.15. Pålle utsläppt i hagen 10.30. Mocka å fixa klart allt i stallet. 11.15 sitta på andra hästen (som idag var LB) 12.45 pålle 2 klar och utsläppt i hagen. In å käka, plocka ur tvättmaskinen, dammsuga lite. 13.30 sola. 14.00 innebandyträning. 15.15 duscha. 15.48 jobba. Å sen börjar det om igen imon. Idag fick jag dessutom lite hjälp av mami i stallet och jag hjälpte inte ens till med fordringar och utsläpp i hagarna. Dessutom hade jag "bara" två hästar att rida. Tragiskt liv - i know!
Har aldrig tyckt att det vart så jobbigt innan men nu har jag hållt på såhär i flera år å det känns nog ganska ohållbart. Stackars mina nära å kära som får stå ut med mitt humör. Det ser ut att bli en ljusning om ett par veckor. Och på vägen är det ju lite julledighet!
För det mesta är dom ändå värda besväret ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0