Perfect

Haft en himlans bra dag. Underbart väder! Det är så gött å vara ledig fredagar, man hinner med helgen på ett helt annat sätt! Fixade i stallet i morse, tog mig tid å gå ut å beta mina djur. Tråkigt för dom å gå i grus/leriga hagar å se det sista gräset vissna. Dom blev väldigt glada att få käka gräs igen, blir nog en stund imon oxå.
Sen blev det en sväng till Backaplan å kolla lite kläder men var visst inte alls på shoppinghumör så det blev inte ett enda plagg med hem. Likasåväl för jag måste rensa ut min garderob nu innan jag köper mer nytt.
Klockan blev två och det blev dax för tömkörning av Broshan. Han lekte lite Lipizzanare å spanska ridskolan ett tag och var snygg som attan men skärpte sig tillsist å jobbade på bra. Härligt å bara få titta å njuta av sin fina ponny.
Sen blev det dax för gymkhanaträning med tjejorna. Försökte att ta dom grenarna som vi har haft problem med tidigare men idag satt allt precis där det skulle. Det är fräckt när det kommer över en hur stora framsteg som egentligen skett.
Fick knött in en liten ridtur på Merlin precis lagom till mörkret. Han är verkligen underskattad den kusen. Önskar att jag får mer tid så jag kan rida honom mer. Han är egentligen en sån himla fin häst att rida (dock ett as att hantera!) men han behöver stärkas jättemycket. Väldigt lärorikt att rida honom då han plockar fram mina största brister i ridningen.
Snabbt in i duschen, fick panik när jag insåg att jag hade en snedspringare i håret å kutade över gårdsplanen i morgonrock å tofflor å ropade på mamma. Hittade inte den jäkeln så hoppas jag fick med honom när jag slet å drog vilt i mitt hår.
Sen hem till mannens bror på släktträff å nu är vi hemma å kollar på tv. Fast det är bara jag som kollar för han har somnat. Jaja då kan jag ju kolla på vad jag vill iaf :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0