Hur Ska Du Veta Om Ingen Lärt Dig Hur

Varför glömmer man helt bort att gå upp lite extra tidigt å skrapa bilen när det är vinter? Jag är alltid sen som det är och en jävla massa is på rutorna gjorde inte min måndagsmorgon roligare. Fick skrapat bort det värsta men lyckades inte ens backa ut från gårdsplanen för det var så mycket imma och is på insidan. Fick snällt stå och vänta på att bilen skulle bli lite varm, var helstressad och tror att jag kan ha gjort en hel del nya svordomskombinationer. Till sist blev det någon liten fri fläck på rutan längst ner vid instrumentbrädan så jag kunde börja krypköra mot mitt kära jobb som jag redan var lite sen till.
När jag kom hem hade Broshan kört nån kapplöpning i hagen så han hade ett par småsår på benen. Tur att det inte var värre än så iaf! Nackdelen nu när det är så kallt ju, mer skaderisk i hagen å pållarna är mer benägna att rejjsa en runda eller två. Blev lite pyssel å en promenad med honom innan jag åkte på lägenhetsvisning.
Imorgon skall jag iallafall vara ute i god tid. Så får bli sängen tidigt idag igen, fastän jag inte somnar så fort. Nån gång kanske min sömn kommer i takt med detta dagtidsjobbandet..? Förmodligen lagom tills det är dags att gå över till kväll igen!

Gammal bild på Broshan å Musse som busar i hagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0