Happy, happy!

Jahopps. Så står han i stallet då! I den nya boxen som blev helt klar bara någon timme innan vi åkte och hämtade honom. Är såå nöjd! Han är så himla mysig! Och så knatade han direkt på transporten när vi skulle åka. Jag vet verkligen hur frustrerande det kan vara med en svårlastad ponny. Men nu har jag två lättlastade! =)

Var en sväng på Ullared först. Köpte gulligt täcke och grimma till den lille lillebrossan. (dock ser han ut lite som en stoppad korv i det) Sen bidde det bråttom till veterinärbesiktingen. Det var en riktigt nogrann veterinär vi fått tag på. Allt gick bra och det blev mycket komplimanger. Vi lastade, han knatade som sagt bara direkt på. Och åkte hem. Han fick bekanta sig lite med sina nya hagkamrater på andra sidan staketet men sen vare bara direkt in till maten. Den ponnyn älskar mat!!! Men det är gött å ha en lättfödd häst iallafall. Cäs tittade vädigt undrande när jag stod i en annan box och mysade. Jag fick helt galet mycket dåligt samvete.

Nu ska jag nana. Upp galet tidigt imon å mata kusarna. Ska vara hos min jobbcoach tidigt, tidigt.
Nattinatti



Våran nya familjemedlem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0